بمان برادر من، وقت، وقت رفتن نیست | سروده شاعر افغانستانی در سوگ سید ابراهیم رئیسی حامد کرزی: امیدوارم ایران با صبر از این مرحله دشوار عبور نماید وزیر خارجه طالبان پیام تسلیت ملت افغانستان را به کاظمی قمی ابلاغ کرد افغانستان، غم‌شریک مردم ایران کنسولگری افغانستان در مشهد: ما و مهاجران افغانستانی دعاگوی دولتمردان ایران هستیم طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر
سرخط خبرها

بقایای جنگ بلای جان کودکان افغانستان | ۹ کودک در دو هفته جان باختند

  • کد خبر: ۱۳۲۲۲۹
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
بقایای جنگ بلای جان کودکان افغانستان | ۹ کودک در دو هفته جان باختند
افغانستان پس از ۲ دهه جنگ همچنان با معضل مهمات عمل نکرده مواجه بوده و این در حالی است که طی دو هفته گذشته ۹ کودک در ولایت‌های مختلف این کشور کشته شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آمار‌های نشان می‌دهد که طی دو هفته گذشته ۹ کودک در ولایت‌های مختلف افغانستان براثر مهمات بازمانده از دوران جنگ کشته شدند.

این ۹ کودک در ولایت‌های هلمند، بادغیس، پکتیا، فراه و فاریاب در نتیجه انفجار مواد بر‌جا مانده از جنگ، جان باخته و چهار کودک دیگر مصدوم شدند.

این کودکان بین سنین ۸ تا ۱۶ ساله بوده‌اند.

در آخرین مورد روز گذشته در پی انفجار گلوله به‌جامانده از جنگ در مرکز زابل، سه کودک و یک زن زخمی شده‌اند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در زابل اعلام کرده بود که کودکان یک سرگلوله‌ی به‌جامانده از جنگ را یافته و آن را هنگام پختن نان به تنور انداخته‌اند.

در این انفجار سه کودک و یک زن زخمی شده‌اند. گفته شده که وضعیت یکی از کودکان زخمی وخیم بوده و برای تداوی به شهر قندهار انتقال داده شده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز منابع محلی هلمند نیز گفته بودند که ۲ کودک هنگام بازی با مواد منفجره عمل نکرده کشته شدند.

افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشور‌ها به مین است که در سراسر این کشور پراکنده شده و همه ساله قربانیان زیادی از غیرنظامیان می‌گیرد، به صورتی که اعلام شده ۱۳ درصد مردم افغان از معلولیت رنج می‌برند.

براساس آمار صلیب سرخ جهانی تاکنون ۸۰۰ تا ۱ میلیون نفر از مردم افغانستان به دلیل انفجار مین و مواد منفجره باقی مانده جنگی دارای معلولیت شده و بخشی از اعضای بدن خود را از دست داده‌اند و برای ادامه زندگی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

صلیب سرخ اعلام کرده از میان معلولین ناشی از انفجار مین در افغانستان حدود ۲۰۰ هزار آن را کودکان تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که طی ۲۰ سال گذشته نیز جنگ در افغانستان ادامه داشته و باعث معلولیت و کشته شدن شماری زیادی از مردم این کشور شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->